Конкурсна робота по проекту "Вчимося жити разом"



 

Європейський Союз (ЄС) та Дитячий фонд ООН (ЮНІСЕФ) в Україні з листопада 2015 року розпочали новий проект «Діти миру», метою якого є надання психосоціальної допомоги дітям на сході України та забезпечення їх участі в освітніх програмах. Проект реалізується у Донецькій, Луганській, Харківській, Дніпропетровській та Запорізькій областях.             

Складовою ініціативи ЄС та ЮНІСЕФ «Діти миру» є проект «Вчимося жити разом» з розвитку життєвих навичок та надання психосоціальної допомоги дітям, підліткам та родинам, що постраждали внаслідок конфлікту в Україні. Виконавцями проекту є Дитячий фонд «Здоров’я через освіту» та Національний Університет «Києво-Могилянська академія». Проект реалізується у двох напрямках – формування у дітей життєвих навичок, що сприятимуть позитивній адаптації, та надання дітям і родинам психосоціальної підтримки.

Мета впровадження програми:

1.      Створення середовища, що сприяє розвитку довіри та почуття безпеки.
2.      Організація цілеспрямованих форм навчально-виховної роботи фахівців дошкільного закладу з дітьми 5-го, 6-7-го років життя з метою збагачення та розширення знань етичного спрямування.
3.      Організація самодіяльних форм взаємодії дорослих із дітьми 5-го та 6-7-го років життя, спрямована на розширення досвіду спілкування з різними групами людей.
4.      Організація індивідуальної психологічної роботи фахівців з дітьми, котрі потребують супроводу та підтримки особистісного розвитку, мають прояви поведінкових розладів, страхів, агресії.

Завдання впровадження програми:

1.      Виховувати чуйне ставлення до близьких, формувати уявлення про моральні норми між людьми: доброзичливість, турботливість, чесність, правдивість.
2.      Виховувати почуття взаємодопомоги, дружби, шанобливого ставлення до рідних, близьких, однолітків, уміння встановлювати контакти з дорослими та дітьми.
3.      Формувати первинні уявлення про дружні, позитивні стосунки між дітьми (дружба, любов, доброзичливість – зближує людей, сприяє емоційному здоров’ю).
4.      Забезпечувати ставлення моральної позиції дитини, розвивати ціннісні орієнтири, інтереси та потреби.
5.      Вчити правильно оцінювати власні вчинки та вчинки ровесників.
6.      Вчити орієнтуватися в моральних людських взаєминах («добре» - «погано»).
7.      Стимулювати в дітей прагнення до позитивного образу «Я» з характерними моральними якостями.
8.      Ознайомлювати дітей із тим, якими мають бути стосунки з однолітками.
9.      Вчити дітей розмірковувати про різні події, ситуації, вчинки, діяльність дорослих і дітей, встановлювати елементарні причинно-наслідкові зв’язки та залежності між ними й наслідками, оцінювати їх.
10.  Пояснювати, що конфлікти, сварки, бійки призводять до образ, впливають на настрій, погіршують стан здоров’я.
11.  Розвивати в дітей здатність співпереживати та співчувати іншим.
12.  Поглиблювати знання дітей про свою сім’ю, культуру родинних стосунків, правила сімейного етикету.
13.  Ознайомлювати з родинними оберегами.
14.  Формувати поняття історії роду, честі роду..
15.  Сприяти засвоєнню уявлень про духовний ідеал людини, збагаченню власного емоційного досвіду та виробленню певного ставлення до самого себе.
16.  Давати уявлення про те, що суспільство засуджує негативні вчинки людей. Вчити поводитися відповідно до норм моралі, давати оцінку власним негативним вчинкам, формувати негативне ставлення до поганих вчинків.
17.  Формувати в дітей моральні еталони поведінки на основі засвоєння ними норм і правил.
18.  Формувати основи морально-вольових якостей особистості дитини: організованості, дисциплінованості, самостійності, відповідальності, наполегливості в досягненні позитивних цілей.
19.  Вчити передбачати наслідки своїх вчинків.
20.  Формувати здатність до правильного морального вибору.

Очікувані результати впровадження програми «Вчимося жити разом»

Очікувані результати впровадження програми конкретизуються через прояви сформованості життєвих навичок ефективної взаємодії дитини з іншими людьми.
Дитина:
1.      Намагається стримувати негативні емоції;
2.      Розуміє, що вони негативно впливають і на її здоров’я, і на здоров’я оточуючих;
3.      В іграх, у стосунках із дітьми проявляє дружнє взаєморозуміння;
4.      Розуміє: якщо добре поводитися, це не лише приносить позитивні емоції, а й впливає на гарний настрій оточуючих;
5.      Вміє застосувати набуті знання на практиці, діяти самостійно, свідомо, мотивувати свої вчинки;
6.      Проявляє любов і повагу до батьків, близьких людей, оточуючих;
7.      Уміє поводитися з людьми відповідно до їхнього віку, фізичного стану та настрою;
8.      Володіє навичками спілкування з дорослими та дітьми, проявляючи ввічливість;
9.      Проявляє стриманість у висловлюванні негативних суджень, підтримує дружні та товариські стосунки з дітьми, допомагає молодшим дітям;
10.  Уміє поступливо, ввічливо ставитися до дітей протилежної статі;
11.  Усвідомлює відмінність між добром і злом, може пояснити свої вчинки, схвалити або засудити їх;
12.  Може визнати свою провину, поступитися власними інтересами заради загального благополуччя;
13.  Уникає конфліктів, уміє порозумітися, не нав’язує власної думки;
14.  Допомагає батькам та іншим членам родини;
15.  Уміє з повагою ставитися до рідних, знайомих, літніх і незнайомих людей;
16.  Здатна до самоконтролю та саморегуляції;

17.  Зважає на думку інших.


Немає коментарів:

Дописати коментар