пʼятницю, 13 січня 2017 р.

Заняття з морально - етичного, мовленнєвого та пізнавального розвитку для середньої групи.           
                       Тема: « Ввічливі слова творять дива .»




Мета і завдання: учити дітей вживати слова вітання та подяки, проявляти співчуття, викликати бажання допомогти, проявляючи при цьому радість і доброзичливість, формувати уявлення дітей про важливість толерантної взаємодії.



Обладнання і матеріали
·        Стікери, маркери, ватмани, «галявини» на ватмані, список ввічливих слів, м'ячик.
·        Мультфільм про ввічливість.
·        Комп'ютер, доступ до Інтернету.
Підготувати заздалегідь:
·        Дві «галявинки» на великих аркушах ватману, камінці для доріжки;
·        Стікери з ввічливими словами;
·        Перевірити відео до теми « Ввічливі слова творять дива .»



Хід заняття

Діти сідають у коло, в середині якого розміщені два аркуші ватману, що символізують сумний настрій і радість, наприклад - дві «галявинки». На одному з аркушів намальовано (за принципом розмальовки) похилене деревце, зів’яла квітка, сумний зайчик тощо. На другому аркуші схожа картинка, але весела, є ще сонечко, яке усміхається, зайчики весело граються, квіточки тягнуться до сонця, літають метелики. Між галявинками прокладено доріжку з камінців, до яких у подальшому кріпитимуться стікери з ввічливими словами.



Вихователь: Вітаю вас, діти! Сьогодні ми з вами поговоримо про чарівні
слова, які потрібно вживати всім вихованим і чемним дітям. І для початку
я пропоную вам привітатися одне з одним. Зробіть це привітно, лагідно,
з усмішкою (діти вітаються).



Вихователь:
Сонце рано - рано встало
І умилося в росі.
Землю радо привітало,
- «Добрий день!» - сказало всім.
Як прокинетесь, малята,
Умиватися ідіть.
Привітайте маму, тата,
«Добрий день!» їм говоріть.
Ці слова усім потрібні:
Людям, квітам, всій землі.
Тож до сонечка подібні
Будьте, діточки малі!

Вихователь: Ви помічали, що іноді на душі сумно, й навіть сонечко не так
сяє, як завжди? А іноді навіть у похмурий день радісно і світ навколо набуває яскравих кольорів? Який краєвид ви хотіли б бачити навколо себе?
(варіанти відповідей дітей)

Гра «Розфарбуй галявину»

Давайте всі разом розфарбуємо веселу галявинку в яскраві кольори, а потім прокладемо до неї доріжку з ввічливих слів, які будемо вживати завжди. (Діти за допомогою вихователя разом розфарбовують веселу галявинку, а сумна галявинка залишається чорно - білою.)




Навіть похмурий день ми можемо зробити світлим за допомогою спеціальних слів. Щоразу, як ви скажете ввічливе слово зі списку, -  наклейте стікер на відповідний камінчик доріжки. Й так ми прокладемо шлях від сірої, сумної галявини до веселої та сонячної.
А щоб краще запам’ятати слова ввічливості та подяки, ми з вами пограємо.




Гра «Дякую за м’ячик»
Діти сідають у коло і тримаються за руки. Коли діти збираються в коло,
в них розвивається почуття спільності та приналежності до групи. Така
проста символічна діяльність, як перекочування, передача і прийом м’яча,
допомагає дітям встановлювати відносини між собою і виховувати вдяч-
ність за увагу.



Вихователь:
Поряд всі ми стоїмо,
Наче всі ми -  стрічка.
Ми великі можемо бути (підняли руки вгору),
Можемо бути й малі (руки донизу),
Але всі ми разом - і ніхто не буде сам (киваємо сусіду та потискаємо руки).

А тепер сідайте на підлогу ближче одне до одного. Ми гратимемо у гру
з м’ячем. Це буде так: я кочу м’яч тому, хто сидить навпроти мене. Ця ди-
тина дякує, міцно тримає м’яч двома руками й чекає, що буде далі. А ми
всі разом називаємо ім’я того, в кого м’яч, і продовжуємо: «Данилко в нашій групі!» Після цього ця дитина котить м’яч комусь іншому. І так далі,
доки кожний отримає м’яч, подякує і почує своє ім’я. (Діти можуть отримати м’яч кілька разів, але важливо нікого не пропустити.)

Вихователь: Діти, пропоную вам послухати і запам’ятати чарівні слова,
які зустрічатимуться вам у цих віршиках, а потім ми пограємо в одну цікаву гру.

До всіх сердець, як до дверей,
Є ключики малі.
Їх кожен легко добере,
Якщо йому не лінь.
Ти, друже, мусиш знати їх,
Запам’ятать не важко:
Маленькі ключики твої -
«Спасибі» і «Будь ласка».
v    
«Доброго ранку!» - мовлю я звичаєм,
«Доброго ранку!» - кожному зичу я.
«Доброго дня вам!» - людям бажаю.
«Вечором добрим!» -  стрічних вітаю.
І посміхаються в відповідь люди,
Добрі слова ж бо для кожного любі!
З добрим ранком всіх вітаю,
Як іду із хати,
І кажу всім «на добраніч»,
Як лягаю спати.
І «спасибі», й «дуже прошу»,
«вдячна вам», «будь ласка» -
Словом, радість всім приношу,
Світ стає, як казка.
Якщо ти когось штовхнув,
Треба «вибачте» сказати.
А щоб хтось тебе почув,
То «будь ласка» поспівати.
Я знайомих як зустріну,
Привітаюсь неодмінно:
-  Добрий ранок! Добрий день!
«Всім привіт», «Бувай здорова»,
«Дякую красненько!» -
Ось яка чарівна мова
Радує серденько.

Дидактична гра « Що ти скажеш, коли…»
Що ти скажеш, коли:
- зустрінеш друга у дворі (варіанти відповідей дітей).
Вихователь: Вітаю, привіт, добрий день.
-  прийдеш у дитячий садок (варіанти відповідей дітей).
Вихователь: Усім доброго ранку.
-  побачиш увечері маму (варіанти відповідей дітей).
Вихователь: Добрий вечір.
- наступиш комусь на ногу (варіанти відповідей дітей);
Вихователь: Вибачте, будь ласка.
- з ким - небудь прощаєшся (варіанти відповідей дітей).
Вихователь: До побачення, до зустрічі, хай щастить, на все добре.
-  висловлюєш подяку за щось (варіанти відповідей дітей).
Вихователь: Дякую, спасибі.

Вихователь: А тепер пропоную вам, діти, трішки порухатися (лунає музи-
ка на вибір, і вихователь проводить фізкультхвилинку).

Фізкультхвилинка



Встало вранці ясне сонце,
Зазирнуло у віконце.
Ми до нього потягнулися,
Один одному посміхнулися.
Будем дружно присідати,
Сонечко розвеселяти.
Встали - сіли, встали - сіли,
Бачте, як розвеселили.
Стало сонце танцювати,
Нас до танцю припрошати.
Нумо разом, нумо всі
Потанцюймо по росі.

Вихователь: Зараз ми з вами переглянемо цікавий мультфільм
«Ввічливість».

https://www.youtube.com/watch?v=vis3z4J74vQ

Вихователь: Чи зрозуміли ви, діти, що вираз «будь ласка» означає прохання, а не вимогу? Його треба промовляти тихо, ласкаво, щоб було зрозуміло, що ти просиш, а не віднімаєш. При цьому треба дивитись у вічі того, кого просиш.
Вправа «Скажи «будь ласка» (діти вчаться ввічливо висловлювати
прохання).

Узагальнення, висновки




Вихователь: Дорогі діти! Сьогодні ми згадали багато ввічливих слів і зрозуміли, що їх обов’язково потрібно вживати. Якщо людина вживає такі
слова, вона підкреслює повагу до оточуючих, намагається зробити щось
приємне. Тож треба бути ввічливими й не забувати, що не тільки слово
важливе, а й те, як його промовляють. А доріжка до веселої галявинки
щодня нагадуватиме нам про це.


Вихователь читає вірш української поетеси Варвари Гринько «Мова».

Сію дитині
В серденько ласку.
Сійся - родися
Ніжне «Будь ласка»,
Вдячне «Спасибі»,
«Вибач» тремтливе -
Слово у серці,
Як зернятко в ниві.
«Доброго ранку!»,
«Світлої днини!»,-
Щедро даруй ти
Людям, дитино.


Немає коментарів:

Дописати коментар