Заняття з морально - етичного, мовленнєвого та
пізнавального розвитку для середньої групи.
Тема: « Ввічливі слова
творять дива .»
Мета і
завдання: учити дітей вживати слова вітання та подяки,
проявляти співчуття, викликати бажання допомогти, проявляючи при цьому радість
і доброзичливість, формувати уявлення дітей про важливість толерантної
взаємодії.
Обладнання
і матеріали
·
Стікери, маркери, ватмани,
«галявини» на ватмані, список ввічливих слів, м'ячик.
·
Мультфільм про ввічливість.
·
Комп'ютер, доступ до Інтернету.
Підготувати заздалегідь:
·
Дві «галявинки» на великих
аркушах ватману, камінці для доріжки;
·
Стікери з ввічливими словами;
·
Перевірити відео до теми «
Ввічливі слова творять дива .»
Хід заняття
Діти сідають у коло, в середині якого
розміщені два аркуші ватману, що символізують сумний настрій і радість,
наприклад - дві
«галявинки». На одному з аркушів намальовано (за принципом розмальовки)
похилене деревце, зів’яла квітка, сумний зайчик тощо. На другому аркуші схожа картинка, але весела, є ще
сонечко, яке усміхається, зайчики весело граються, квіточки тягнуться до сонця, літають метелики. Між
галявинками прокладено доріжку з камінців, до яких у подальшому кріпитимуться
стікери з ввічливими словами.
Вихователь: Вітаю вас, діти! Сьогодні ми з вами
поговоримо про чарівні
слова,
які потрібно вживати всім вихованим і чемним дітям. І для початку
я
пропоную вам привітатися одне з одним. Зробіть це привітно, лагідно,
з усмішкою (діти вітаються).
Вихователь:
Сонце рано - рано встало
І умилося в росі.
Землю радо привітало,
- «Добрий
день!» - сказало всім.
Як прокинетесь, малята,
Умиватися ідіть.
Привітайте маму, тата,
«Добрий день!» їм говоріть.
Ці слова усім потрібні:
Людям, квітам, всій землі.
Тож до сонечка подібні
Будьте, діточки малі!
Вихователь: Ви помічали, що іноді на душі
сумно, й навіть сонечко не так
сяє, як завжди? А іноді навіть у похмурий день радісно і світ
навколо набуває яскравих кольорів? Який краєвид ви хотіли б бачити навколо
себе?
(варіанти відповідей дітей)
Гра «Розфарбуй
галявину»
Давайте всі разом розфарбуємо веселу галявинку в яскраві кольори,
а потім
прокладемо до неї доріжку з ввічливих слів, які будемо вживати завжди.
(Діти за допомогою вихователя разом розфарбовують
веселу галявинку, а сумна галявинка залишається чорно - білою.)
Навіть похмурий день ми можемо зробити світлим за допомогою спеціальних
слів. Щоразу, як ви скажете ввічливе слово зі списку, - наклейте стікер на відповідний
камінчик доріжки. Й так ми прокладемо шлях від сірої, сумної галявини до
веселої та сонячної.
А щоб краще запам’ятати слова ввічливості та подяки, ми з вами
пограємо.
Гра «Дякую за м’ячик»
Діти сідають у коло і тримаються за руки. Коли діти збираються в коло,
в них розвивається почуття
спільності та приналежності до групи. Така
проста символічна
діяльність, як перекочування, передача і прийом м’яча,
допомагає дітям
встановлювати відносини між собою і виховувати вдяч-
ність за увагу.
Вихователь:
Поряд всі ми стоїмо,
Наче всі ми - стрічка.
Ми великі можемо бути (підняли
руки вгору),
Можемо бути й малі (руки
донизу),
Але всі ми разом - і ніхто не буде сам (киваємо сусіду та потискаємо руки).
А тепер сідайте на підлогу ближче одне до одного. Ми гратимемо у
гру
з м’ячем. Це буде так: я кочу м’яч тому, хто сидить навпроти мене.
Ця ди-
тина дякує, міцно тримає м’яч двома руками й чекає, що буде далі.
А ми
всі разом називаємо ім’я того, в кого м’яч, і продовжуємо:
«Данилко в нашій групі!» Після цього ця дитина котить м’яч комусь іншому. І так
далі,
доки кожний отримає м’яч, подякує
і почує своє ім’я. (Діти можуть отримати м’яч кілька разів, але важливо нікого не пропустити.)
Вихователь: Діти, пропоную вам послухати і
запам’ятати чарівні слова,
які зустрічатимуться вам у цих віршиках, а потім ми пограємо в
одну цікаву гру.
До всіх сердець, як до дверей,
Є ключики малі.
Їх кожен легко добере,
Якщо йому не лінь.
Ти, друже, мусиш знати їх,
Запам’ятать не важко:
Маленькі ключики твої -
«Спасибі» і «Будь ласка».
v
«Доброго ранку!» - мовлю я звичаєм,
«Доброго ранку!» - кожному зичу я.
«Доброго дня вам!» - людям бажаю.
«Вечором добрим!» - стрічних вітаю.
І посміхаються в відповідь люди,
Добрі слова ж бо для кожного любі!
З добрим ранком всіх вітаю,
Як іду із хати,
І кажу всім «на добраніч»,
Як лягаю спати.
І «спасибі», й «дуже прошу»,
«вдячна вам», «будь ласка» -
Словом, радість всім приношу,
Світ стає, як казка.
Якщо ти когось штовхнув,
Треба «вибачте» сказати.
А щоб хтось тебе почув,
То «будь ласка» поспівати.
Я знайомих як зустріну,
Привітаюсь неодмінно:
- Добрий ранок! Добрий день!
«Всім привіт», «Бувай здорова»,
«Дякую красненько!» -
Ось яка чарівна мова
Радує серденько.
Дидактична гра « Що ти скажеш, коли…»
Що ти скажеш, коли:
- зустрінеш
друга у дворі (варіанти відповідей
дітей).
Вихователь: Вітаю, привіт, добрий день.
- прийдеш у дитячий садок (варіанти відповідей дітей).
Вихователь: Усім доброго ранку.
- побачиш увечері маму (варіанти відповідей дітей).
Вихователь: Добрий вечір.
- наступиш
комусь на ногу (варіанти відповідей
дітей);
Вихователь: Вибачте, будь ласка.
- з
ким - небудь
прощаєшся (варіанти відповідей
дітей).
Вихователь: До побачення, до зустрічі, хай
щастить, на все добре.
- висловлюєш подяку за щось (варіанти відповідей дітей).
Вихователь: Дякую, спасибі.
Вихователь: А тепер пропоную вам, діти,
трішки порухатися (лунає музи-
ка на вибір, і вихователь проводить фізкультхвилинку).
Фізкультхвилинка
Встало вранці ясне сонце,
Зазирнуло у віконце.
Ми до нього потягнулися,
Один одному посміхнулися.
Будем дружно присідати,
Сонечко розвеселяти.
Встали - сіли, встали - сіли,
Бачте, як розвеселили.
Стало сонце танцювати,
Нас до танцю припрошати.
Нумо разом, нумо всі
Потанцюймо по росі.
Вихователь: Зараз ми з вами переглянемо
цікавий мультфільм
«Ввічливість».
https://www.youtube.com/watch?v=vis3z4J74vQ
Вихователь: Чи зрозуміли ви, діти, що вираз
«будь ласка» означає прохання, а не вимогу? Його треба промовляти тихо,
ласкаво, щоб було зрозуміло, що ти просиш, а не віднімаєш. При цьому треба
дивитись у вічі того, кого просиш.
Вправа «Скажи «будь ласка» (діти вчаться ввічливо висловлювати
прохання).
Узагальнення, висновки
Вихователь: Дорогі діти! Сьогодні ми згадали
багато ввічливих слів і зрозуміли, що їх обов’язково потрібно вживати. Якщо людина вживає такі
слова, вона підкреслює повагу до оточуючих, намагається зробити
щось
приємне. Тож треба бути ввічливими й не забувати, що не тільки
слово
важливе, а й те, як його промовляють. А доріжка до веселої
галявинки
щодня нагадуватиме нам про це.
Вихователь читає вірш української поетеси
Варвари Гринько «Мова».
Сію дитині
В серденько ласку.
Сійся - родися
Ніжне «Будь ласка»,
Вдячне «Спасибі»,
«Вибач» тремтливе -
Слово у серці,
Як зернятко в ниві.
«Доброго ранку!»,
«Світлої днини!»,-
Щедро даруй ти
Людям, дитино.
Немає коментарів:
Дописати коментар