пʼятницю, 13 січня 2017 р.

Заняття з морально - етичного, мовленнєвого та пізнавального розвитку для середньої групи.           
                       Тема:  « Дружні діти - мов квіти.»



Мета і завдання:  формувати уявлення дітей про важливість дружнього ставлення до оточуючих, способи толерантної взаємодії. Вчити розуміти зміст казки, оцінювати поведінку героїв, виховувати доброзичливість. Розширювати та закріплювати знання про квіти України, кольори. Розвивати мовлення та вміння висловлювати свої думки.


Обладнання і матеріали :
·        Картонні елементи у формі квіток, зелена тканина для обладнання         « галявини », роздатковий матеріал із зображенням маку, ромашки, барвінку, кульбабки.                                     
·        Мультфільм « Квіти дружби », презентація з музичним супроводом       « Загадки про квіти ».
·        Комп'ютер, доступ до Інтернету.

Хід заняття

Посередині кімнати утворюємо «галявинку» із зеленої тканини, на ній у довільному порядку розкладено картонні квітки різного кольору; роздатковий матеріал із зображенням маку, ромашки, барвінку, кульбабки та інших квітів, віночка.Діти сідають навколо «галявинки», утворюючи коло.

Вихователь: Діти, я маю для вас сюрприз: сьогодні дорогою до садка я милувалася гарними квіточками, що ростуть біля нашого озера. Й одна з цих квіточок потихеньку, на вушко, розповіла мені цікаву історію. Але щоб і ви, дітки, змогли її почути, треба вгадати - а що ж то була за квіточка?



Вихователь промовляє загадку:

Наче сонця серединка,
Пелюстків біла хустинка.
Знає бджілка і мурашка,
Що звуть квіточку ...
(Ромашка)

Вихователь розповідає казку «Хто кращий?».

В одній Чарівній країні на зеленому лужку росли собі чарівні квіти. А чому вони були чарівними? Тому що вміли розмовляти і гралися, мов діти. Квіточки були всі різні: і червоні, немов жар; і жовті, як сонечко; і білі, мов хмаринки; і блакитні, як весняне небо. Жили вони дружно й весело, аж ось сталася одна подія.                                                                                             
Пробігала тим самим лужком із квітами маленька дівчинка Яринка та й загубила дзеркальце. Воно закотилося в травичку й зупинилося біля наших квіточок. 


                                                                                                                                            Першою дзеркальце помітила червона квітка. Зазирнула в нього, побачила себе та й запишалася. «Ой, яка я гарна, всі інші не такі, як я! Не буду з ними дружити!» - сказала квітка. Але й інші квіточки подивились у дзеркальце й подумали так само: я біла - найкраща, я жовта - найкраща, я блакитна - найкраща, а решта не такі, тому вони гірші.                                                      Почалися між квіточками суперечки, вони припинили гратися і стало сумно на лужку.



Тим часом Яринка прийшла на чарівну галявинку шукати загублене дзеркальце. Доки вона його шукала, то почала плести собі віночок. Взяла червоних квіточок, але віночок був, хоч і гарний, та все - таки в ньому бракувало кольорів. Тоді Яринка набрала різних квітів: і білих, і жовтих, і блакитних. Тож віночок вийшов барвистий, яскравий, дуже гарний.
Аж тут і дзеркальце знайшлося. Наділа Яринка віночок, глянула в дзеркальце, й усі квіточки побачили, яка то краса, коли різні квіти, різні барви збираються разом у веселий віночок. І зрозуміли квіточки: хоч усі вони різні, але однаково привабливі, однаково важливі для інших, та й перестали сваритися, і вже жодна квіточка не вважала іншу, не таку, як вон сама, гіршою за себе.



Вихователь ставить запитання до казки.
1. Якщо хто - небудь чимось відрізняється від інших, то чи гірший він?
(варіанти відповідей дітей)
2. Як дзеркальце нашкодило квіточкам? (варіанти відповідей дітей)
3. Що допомогло квіточкам знову подружитися?
(варіанти відповідей дітей)
4. Чому віночок такий гарний? (варіанти відповідей дітей)
5. Що значить бути дружними? (варіанти відповідей дітей)

Вихователь:
А тепер, діти, давайте встанемо і підійдемо до нашої чарівної галявинки візьмемо кожний по квіточці. (Звучить мелодія української народної пісні.)
Візьмемося за руки і виставимо їх перед собою. На що схоже те, що ви бачите? Правильно, на віночок. А тепер вітерець прилетів (потрусили ручками) і квітучий наш віночок ожив. Сідайте. Покладіть квіти перед собою і давайте пограємо.



Рухлива гра:
1, 2, 3 - виросли квіточки (підвестися з положення сидячи, долоні бутоном).
До сонця потягнулися високо.
Стало їм приємно і тепло (розкрити «квітку» над головою, руки в сторонни ).
Вітерець пролітав - стеблинки похитав ( легкі нахили в сторонни ).
Уліво хитнулися - низько пригнулися (нахил уліво).                                                    Управо хитнулися - низько пригнулися (нахил управо).
Вітерець, тікай - ти квіти не зламай (покрутитися).
Нехай вони цвітуть - людям радість принесуть (із бутона розкрити «квітку» перед собою).



Вихователь:
Діти, давайте зробимо справжній віночок і прикрасимо ним нашу кімнату.
Діти виконують колективну роботу з аплікації. На великому колі кожна дитина приклеює свою квітку, утворюється різно - кольоровий вінок.




Вихователь:
А тепер, діти, давайте згадаємо назви червоних, білих, блакитних, жовтих квітів.
Червоні - маки.
Білі - ромашки.
Блакитні - барвінок.
Жовті - соняхи, кульбабки.
Одночасно вихователь просить когось із дітей знайти картинку з цією
квіткою на «галявинці», усі діти розглядають її.

Вихователь:
Діти, пропоную вам подумати і згадати, які ще квіти ви знаєте. А допоможе вам у цьому наш помічник - комп’ютер. (Демонструється презентація
з музичним супроводом.)


Вихователь читає вірш Ганни Черінь « Українські квіти ».

Вийшли зрання на гуляння
Українські діти,
Їх стрічали і вітали
Українські квіти.
Ось волошки, сонні трошки,
Синім шовком шиті,
Ясноокі, чисто вмиті,
Розбрелись по житі.
Ось рожева конюшина,
А на ній і комашина,
Що, не дивлячись на ранок,
Їсть солодке на сніданок.
На горбочку мак,
В шапці, як козак.
Він яскравий, мов вогонь!
А бундючний - Бог боронь!
Вміє задаватись так,
Як будяк!
Там росте холодна м’ята
(Добре пахне, як пом’ята),
Там шовковая трава
Щось шепоче, мов жива.
А з травички - ніжні личка:
То вже Братик і Сестричка
У тих самих кольорах,
Що на наших прапорах.
Розбрелись по полю діти -
Більші, менші і малі -
Молоді яскраві квіти
Української землі.

Підсумок :
o   Що сподобалося на занятті?
o   Чому воно має таку назву?
o   Чому нас навчили квіти?
o   Від того що квіти різні, вони кращі один від одного чи гірші ?

Вихователь: Діти, на цьому наше заняття закінчується, пропоную вам переглянути мультфільм.
Наприкінці заняття діти переглядають мультфільм «Квіти дружби».



https://www.youtube.com/watch?v=FYrcW2GRqcg



Немає коментарів:

Дописати коментар